måndag 25 april 2016

Lite i gången

Något som jag inte nog kan betona är vikten av att inte behöva göra allt på en gång! Vi stressar så mycket över sådant som vi inte skulle behöva stressa över. Allt har sin tid.
Vi gör projekt här hemma varje år, inte allt på en gång, utan inom rimliga gränser. Vi jobbar båda två och har tre barn. Hittills, eftersom tvillingarna varit så små, har vi varit mera bundna. Men nu då de växer och börjar klara sig själva, så hinner man med mera. 
För två år sedan gjorde vi terrassen på baksidan (läs HÄR* och HÄR*)och krukorna där har hittills stått tomma. Jag visste vad jag ville ha i dem, men det har inte varit lätt att få tag i, så då har de fått stå tomma istället för att jag skulle "nöja" mig med något jag inte egentligen vill ha.


Ännu ska hit sättas belysning och dekorationsgrus före det är helt klart. Så nu ska jag åka och söka lampor. Har inte riktigt bestämt om det blir markspotlights eller -spjut. Måste fundera över den saken. 

Nu är också dags att bestämma hur framsidan ska se ut. Vi ska beställa hem murstenar och trappsteg för att få detta klart. Så nu är det bara planeringen som behöver göras ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar