måndag 1 februari 2016

Driftiga kunder


Då min trädgårdsplanerings firma ännu är relativt ny (sex år i år), så är det svårt att få före och efter bilder av alla objekt som jag planerat. Detta för att anläggningen ofta görs av kunderna själva, och i de flesta fall är det ett mödosamt projekt som drar ut på tiden.
MEN nu hade jag kunder som fick första delen av planen på våren -15, och är så driftiga så de fick påbörjat anläggningen av sin gård :) Här visar jag lite före och efter bilder.
I samråd med kunden så gjorde jag ett underlag åt dem som de var verkligt nöjda med och de kunde då beställa stenar enligt planen. Jag fungerar som återförsäljare åt Benders* och stenarna som vi använde var Labyrint Antik i grafit färg till marken, och Labyrint Antik Maxi till murarna i samma färg.



 


 
Det är ett verkligt stort projekt detta och man har inte mycket fritid om man vill göra klart allt på en gång. Men kunderna prioriterade att förra sommaren jobba och inkommande sommar ha det klart och få njuta.
Några planteringar har de redan gjort, som tex häcken av tuja och de tre boll-tujorna i planteringsbassängen vid terrassen. Men det andra kommer att bli förverkligat nu till våren/sommaren.

Jag är så glad över projektet hittills och tycker de har varit så duktiga! Ska bli spännande att få följa med tills det är klart :)


4 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Gillar Benders stenar! Det är så roligt att se planerna i huvudet/på pappret förverkligas i verkligheten!
    /Kitty

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo Benders stenar är väldigt mångsidiga! Visst är det :)

      Radera
  2. Hieno!!!
    Innolla odotan kevättä, että päästään oman pihan kimppuun ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos J!
      Se tulee olemaan yhtä hieno sitten kun se on tehty :) tekee paljon kun saa valaisimia ja muureja ;)

      Radera