söndag 13 december 2015

KN2

Vi bloggare här i Vasa området träffas lite nu som då på olika tillställningar. Den senaste som jag fick  äran att bli inbjuden till är till KN2* som finns i Vöråstan i Vasa. 
Så många fina saker som tänkte följa med mej hem ;) Men eftersom jag fick en utmaning av Jemina som skriver bloggen homewhitehome*, så tänkte jag visa er min favorit i butiken. 
Bordet Tablo* gjort av Normann Copenhagen.
Det skulle få sin plats hemma hos oss i tv-rummet. Perfekt i storlek, enkel design, men passande en småbarnsfamilj. För bordet har rundad kant-uppåt! Så alla klott som kommer så lämnar på/inuti bordet-smart va? Och med sin rundade kant så är det lätt-torkat sen. Det hamnade definitivt på min köp-lista. Och just i detta utförande som ovan, med benen trä färgade. 


Här ser ni bordet i hel-svart utförande. 


De trevliga värdarna bjöd på dricka med tilltugg. 


Rullarna närmast i bild så är av chevré med pestofyllning. Jag är ju lite av en chevré fantast, så jag var väldigt nöjd ;) Även pepparkakstårtan var väldigt god, absolut inte för söt som de kan bli.


Hittade även detta bord som jag gillade skarpt. Passar inte alls in hos oss, men kanske på terrassen..?


Fast i slutändan så var det alla lampor som jag föll för. Och bordet då. Lampor kunde man ju även göra med som med gardiner. Byta lite efter tycke och smak. Eller? Jag tycker att en snygg lampa kan göra ett rum. Synd att de tar mycket mera rum för förvaring än gardiner gör :)

Vi var 12 bloggare som var med här vid KN2, och alla har listat sin favorit i sina bloggar, gå gärna in och se vad alla har valt!


Ha en skön fortsättning på denna lucia-afton!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar