onsdag 16 december 2015

Klinta

Klintas* doftljus är ju bara för underbara! Åh, de dofterna <3 jag vill ha en av varje (minst). Blir kanske dyr affär då de finns i över 50 olika dofter ;)
Eftersom de är gjorda av ekologiskt sojavax så innehåller de massor av välgörande e-vitamin och är därför super till hudvård! De är inte testade på djur och innehåller bara vegetabiliska ingredienser. Eteriska oljor eller parfymolja är tillsatt i hela ljuset och doften håller därmed i sig så länge det finns ljus kvar :)


Jag är väldigt torr vintertid och detta passar mej därför väldigt bra. Värmen i oljan blir ca 55 grader så det är varmt och skönt att smörja sig med.
Dessa ljus är populära på olika anläggningar där de används till olika lugnande och avslappnande massager. 
Som nästa skulle jag vilja ha ett med lavendel i och prova att smörja min dotters eksem med. Kanske det skulle hjälpa bättre än apotekets produkter..?


Klinta har även andra produkter än massage- och doftljusen. Som här tex, jag köpte handkräm och -tvål på kvinnornas julmarknad. Väldigt dryga produkter och doftar helt underbart. Dessa innehåller lavendel och ringblomma som är väldigt välgörande för huden, och speciellt vårdande om man har problemhy.


Beställ era egna från kikas*, vilken doft är din favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar