onsdag 4 juni 2014

Från Vasa till Umeå

I lördags hade jag förmånen att få följa med på en dags-kryssning över till Umeå med Wasaline med en grupp bloggare från Vasa.
Det var Emma som hade ordnat hela alltihopa (HÄR kan ni läsa hennes blogg), och hon hade fått ihop ett jätte trevligt gäng! 



Vi fick även besöka bryggan, och självaste kaptenen och överste styrmannen var på plats


Vi fick höra om programmet inför sommarens kryssningar, och jag ska samla ihop ett gäng och åka över på kryssning igen minsann! Direkt de bestämmer vilket datum som de olika programmen ska vara så bokar jag :) Sen kanske det även kunde bli en resa med familjen. Förra gången jag var över så fanns det väldigt dåligt för barnen på båten men nu har de på gång ett nytt lekrum där de i sommar ska ha lektanter och temat sjörövare, så då orkar barnen (förhoppningsvis) med resan över Kvarken!


På hemvägen blev vi bjudna på Á la carte, och maten överträffade mina förväntningar.
Till fördrink tog jag ett glas skumvin som även skulle passa med förrätten, toast skagen, och det gjorde det-synd bara att jag aldrig hörde nå namn på skumvinet.


Här är förrätten: 

Toast Skagen på Malax limpa

Skagen röran var väldigt god, och portionen skulle gärna ha fått vara större ;)


Sen till varmrätt blev det: 

Oxfilé med pepparsås och gräddpotatis

Även detta var jätte gott. Jag är tyvärr väldigt känslig (eller kanske onödigt kritisk?) när det gäller stekningen av filé och den hade fått gå lite för länge i pannan för att räknas till medium-men det vägdes upp av de goda smakerna och pepparsåsen var ljuvligt god!
Till detta serverades ett rödvin; KWV Shiraz, och de passade väldigt bra ihop


Sen har vi efterrätten! 

Kladdkaka med glass och jordgubbar


Sen efter maten bjöds vi på ENJO förevisning av Katharina Rönnholm och vi fick även med oss en liten gåva! Jag blev så nyfiken på deras produkter så jag tror jag ska boka in en visning här snart!


*Inlägget publicerat i samarbete med Wasaline*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar