onsdag 14 maj 2014

Skön kväll och chèvresallad

I dag har det blåst rejält, men på vår bakgård har det varit vindstilla och varmt! Det är fördelen med att vara trädgårdsplanerare och soldyrkare-huset är byggt för att få solens strålar utnyttjade till max på kvällarna. Klockan är nu 21.45 och ännu har vi sol. Fast nu är det förstås inte så värst varmt just den tiden.

 Men när barnen gått i säng och jag har min egen tid så går jag så ofta jag kan ut hit och sitter.


Nu just har jag ju väldigt fint sällskap i form av min fina hortensia, som jag inte kunde motstå då jag såg den! Fast den fanns ju i flera färger-och jag skulle ju vilja ha dem också...





Projektet för i sommar är bland annat att få uteplatsen gjord på baksidan. Vi hittade den perfekta soffan som vi ville ha i fjol redan och fast vi inte har terrassen klar så köpte vi den iallafall. 
Här nere ser ni modellen bättre. Den är rund, i motsats till de flesta utemöbler i polyrotting som brukar vara i vinkel eller bara raka. Och vi har inte ångrat oss en sekund!


Hur stor uteplats har ni? Och hur har ni den möblerad?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar